Uncategorized

شناخت انواع پاک کننده های صورت

بسیار مهم است که قبل از آرایش پوست صورت شما کاملا تمیز باشد، زیرا پوست صورت شما مانند یک بوم نقاشی است که می خواهید آن را به بهترین نحو آرایش کنید، بنابراین باید قبل از آرایش همیشه تمیز و آماده باشد، در غیر اینصورت آرایش شما نتیجه دلچسبی نخواهد داشت و نه تنها به صورت شما درخشندگی لازم را نخواهد داد، نتیجه نهایی ناخوشایند بوده و آرایش شما کاملا یکدست و طبیعی نمی شود.

همیشه باید در انتهای روز آرایش خود را پاک کنید و هرگز با آرایش به خواب نروید، پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و در ادامه باعث ایجاد جوش و لک و چین و همینطور بروز آکنه روی پوست صورت شما می شود. 

مهمترین آیتم برای انتخاب یک پاک کننده (cleanser) توجه به نوع پوست و سنی است که برای آن فرموله و تولید شده است.

تحقیقات نشان داده که برخلاف گذشته استفاده از صابون بدلیل PH بالا و ایجاد محیط قلیایی اصلا برای پوست مناسب نیست. منظم بودن سطح pH پوست برای سلامت کلی پوست مهم است، و از ایجاد اگزما و خشکی پوست جلوگیری می کند. PH پوست شما در 4.7 نرمال است. اگر این pH را تغییر دهید، سلامت پوست شما نیز تغییر خواهد کرد. در واقع یک پوشش اسیدی نازک روی سطح پوست شما که به حفظ اسیدیته خفیف آن کمک می‌کند. برای همین بیشتر پاک کننده های تولید شده طی سالهای اخیر حاوی صابون نیستند.

برای انتخاب یک پاک کننده صورت، مناسب پوست و شرایط شما ابتدا بایستی انواع پوست را بشناسید و نوع پوست خود را تشخیص دهید و در ادامه با انواع پاک کننده های صورت و ویژگی های هرکدام آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب کننده را برای پوست صورت خود انتخاب کنید. در این مقاله با پاک کننده ها و همینطور انواع پوست آشنا می شویم.

پاک کننده های صورت به ۲ دسته اصلی تقسیم می شوند گروه اول برای تمیز کردن صورت قبل از آرایش و همینطور قبل از خواب استفاده می شوند و گروه دوم برای پاک کردن آرایش از روی صورت شما می باشند.

میسلار واتر ( Micellar Water ):

میسلار واتر با استفاده از آب تصفیه شده، مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین و ذرات معلقی به نام میسل (مولکول های روغن) ساخته می شوند. میسل ها ذرات معلق در آب هستند که مانند آهنربا عمل می کنند تا کثیفی و چربی و آرایش را از روی پوست صورت شما از بین ببرند و سطح پوست شما را پاکسازی کنند.

میسلار واترها دارای ساختار ملایمی می باشند و فاقد روغن، صابون و الکل هستند، بنابراین می توانند برای پوست صورت، چشم و لب استفاده شوند. بدلیل اینکه در ساختار میسلار واتر از صابون و مواد شیمیایی سنگین استفاده نشده است هیچگونه حساسیت و التهابی ایجاد نمی کند و همچنین موجب خشکی یا جوش صورت نمی شود.

میسلار واتر خاصیت لایه برداری ندارد و جز پاک کننده های ملایم دسته بندی می شود و چون در ساختار این محصولات گلیسیرین و سورفاکتانت های ملایم وجود دارد می تواند رطوبت پوست شما را تامین نماید تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که میسلارها و تونرها مکمل یکدیگر هستند. میسلار ها می توانند پوست را از هر گونه آلودگی تمیز کنند، در مقابل تونر ها قادر هستند با بستن منافذ باز و لایه برداری ملایم به شادابی و طراوت پوست کمک کنند

نحوه استفاده: یک پد پنبه ای را با میسلار واتر خود آغشته کنید سپس پد را روی صورت خود بصورت آرام و دورانی حرکت دهید تا پوستتان کاملا تمیز شود. در ضمن بعد از استفاده از میسلار نیازی به آبکشی و شستن صورت نیست. میسلارها فاقد روغن، صابون و الکل هستند و می توانند برای پوست صورت، چشم و لب مورد استفاده قرار بگیرند.

میسلار-واتر

تونر ( Toner ):

بعد از شستشوی صورت برای پاکسازی بیشتر منافذ پوست و تنظیم PH پوست از محصولی به نام تونر استفاده می شود، تونر ها سطح پوست را قلیایی کرده و رطوبت پوست را فراهم می کنند، بنابراین براحتی انواع آکنه و جوش را از روی صورت حذف می کنند. تونر پوست علاوه بر پاک کنندگی به آبرسانی، لطافت و تقویت پوست نیز کمک می کند. هنگامی که آرایش می کنید منافذ پوست شما بسته می شود، تونر با لایه برداری ملایم منافذ بسته را باز می کند و باعث می شود پوست نفس بکشد. همچنین تونر ها می توانند به شادابی و طراوت پوست کمک کنند، و برای کسانی که پوسن صورتشان مستعد آکنه است بسیار توصیه می شوند.

 تونر ها به 3 دسته براکر، تونیک و استرینجنت تقسیم می شوند، که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

تونر براکر: این تونر فاقد الکل بوده و از گلیسیرین تشکیل شده است به همین دلیل مناسب استفاده برای پوست های خشک و حساس می باشند. براکر ها ملایم ترین نوع در تونرها می باشند.

تونر تونیک: در ساختار این تونرها الکل وجود دارد و تونرهای قوی در لایه برداری هستند و مختص پوست های چرب و نرمال می‌باشند.

تونر استرینجنت: به دلیل وجود میزان الکل بالا در ساختار این تونرها، قدرت لایه برداری فوق العاده بالایی دارند، به همین دلیل برای از بین بردن چربی اضافی پوست استفاده می شوند و مناسب پوست های مستعد آکنه هستند.

تونر

پاک کننده های ژل:

پاک کننده های مبتنی بر ساختار ژلی، محصولات ملایمی هستند که بدون ایجاد حساسیت از تحریک پذیری پوست شما جلوگیری می کنند. این محصولات مناسب افرادی هستند که پوست حساسی دارند. این محصولات بدلیل نفوذ عمیق، قابلیت لایه برداری بالایی دارند و برای از بین بردن باکتری ها، روغن و سایر ناخالصی ها عالی هستند.

ژل های شستشو دهنده صورت و اسکراب ها از انواع پاک کننده های مبتنی بر ژل هستند. اسکراب صورت متخصص لایه برداری موارد زائد و سلول های مرده پوست است. معمولا حاوی دانه های ریز است که به پاک کردن و باز گردن منافذ مسدود شده کمک می کنند تا پوست شما صاف و شاداب شود. مصرف اسکراب دو تا سه بار در هفته همراه با پاک کننده های دیگر برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود. بدلیل ساختار ژله ای اسکراب ها مناسب پوست هایی هستند کدر و ناهموار هستند، تا سلول های مرده را پاکسازی کنند. اسکراب ها بطور موثری تجمع کثیفی  و سایر مواردی که ممکن است منافذ شما را مسدود کرده و باعث آکنه شوند از بین می برند.

ژل

پاک کننده دوفازی:

اين محصولات برای پاکسازی آرایش غلیظ صورت و چشم و همینطور آرایش های ضد آب استفاده می شوند. پاک کننده های دو فاز بدلیل مناسب بودن میران PH و دوفاز بودن اثر پاک کنندگی بسیار خوبی دارند و از ایجاد اگزما و خشکی پوست جلوگیری می کنند. منظم بودن سطح pH پوست برای سلامت کلی پوست مهم است. PH پوست شما در 4.7 نرمال است. اگر این pH را تغییر دهید، سلامت پوست شما نیز تغییر خواهد کرد. در واقع یک پوشش اسیدی نازک روی سطح پوست شما که به حفظ اسیدیته خفیف آن کمک می‌کند. اگر با استفاده از محصولات دارای ترکیبات صابون، پوشش اسیدی پوست خود را مختل کنید، عواقب خوبی در انتظار پوست شما نخواهد بود.

پوشش اسیدی شما از اسیدهای آمینه و لاکتیک، به علاوه سبوم، که به عنوان اسیدهای آزاد چرب نیز شناخته می شود، تشکیل شده است، که باعث محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی می شود این کار از روند پیر شدن و تحریک پذیری پوست را بصورت همه جانبه کند می کند.

دقت کنید که قبل از مصرف یک پاک کننده دوفاز بایستی آن را خوب تکان دهید.

دو-فاز

دستمال مرطوب:

در دسترس ترین محصول برای پاک کردن صورت، دستمال مرطوب سات. چه در حال حرکت باشید و یا احساس تنبلی کنید دستمال مرطوب یا پد های آغشته به مواد پاک کننده انتخاب مطمئنی برای پاکسازی پوست شما هستند. دستمال مرطوب های با فرمولاسیون ویتامینه آلودگی های سطح پوست و آرایش چشم را پاک می کنند.

نحوه استفاده: صورت خود را به آرامی با یک دستمال مرطوب تمیز پاک کنید تا تمام آلودگی ها و آرایش صورت زیبای شما پاک شود. نگران نباشید نیازی به آبکشی نیست.

پاک کننده های فومی:

پاک کننده های فومی معمولاً برای انواع پوست های چرب و مستعد آکنه پیشنهاد می شوند، زیرا به منظور پاکسازی عمیق پوست برای خلاص شدن از شر چربی و سبوم اضافی (سبوم ترشح چربی از غدد چربی است)، و همچنین برای از بین بردن هر گونه آلودگی در بین منافذ جهت تمیز نگه داشتن پوست شما کمک می کنند.

پیدا کردن پاک کننده مناسب به این معنی است که بفهمید چه چیزی برای پوست شما مفید است، بنابراین باید با احساس پوست خود همراه باشید. از سوی دیگر، اگر پوست شما احساس خشکی و سفت شدگی می‌کند، می‌توان از این محصولات برای ایجاد بافت کف‌دار به شیوه‌ای ملایم‌تر استفاده کرد و از پاک کردن  بصورت مستقیم جلوگیری کرد. اینکار به حفظ تعادل و مرطوب نگه داشتن پوست شما پس از استفاده کمک می کند.

فوم

پاک کننده های کرمی و شیر پاک کن ها:

کرم‌ها و شیر پاک کن ها به‌کلی از ایجاد کف جلوگیری می‌کنند و در عوض یک فرمول کرمی به شما می‌دهند که به آرامی پوست را تمیز می‌کند. این محصولات برای انواع پوست های حساس و خشک تر طراحی شده اند و از روغن های طبیعی برای تمیز کردن پوست استفاده می کنند و در عین حال به تسکین قرمزی و التهاب کمک می کنند. این محصولات دقیقاً مانند یک پاک کننده روغنی، پوستی شاداب و هیدراته برای شما به ارمغان می آورند.

کرم ها مواد غلیظی هستند که با نرم کننده ها و مرطوب کننده ها غنی شده اند. به لطف قابلیت آبرسانی کرم ها، آنها یکی از محصولات اصلی مراقبت از پوست به حساب می آیند و مناسب افرادی هستند که پوست خشک دارند. برای پاکسازی کامل، اکثر افراد معمولا بعد از شستشوی صورت با تونر از کرم برای آبرسانی استفاده می کنند. اینکار باعث می شود تا پوست شما به سطحی صاف و بدون ناخالصی تبدیل شود.

با توجه به اینکه گزینه های زیادی در بازار وجود دارد، تلاش برای یافتن بهترین پاک کننده می تواند مشکل باشد، سعی کنید انتخاب های محدودی برای خود در نظر بگیرید زیرا زیاد شدن گزینه ها نه تنها باعث تصمیم گیری بهتر نمی شود بلکه در بیشتر مواقع احساس پشیمانی در شما ایجاد می کند، به ما اعتماد کنید ما بهترین گزینه ها را در برابر شما قرار داده ایم تا یک خرید لذت بخش را با ما تجربه کنید. در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید چه محصولی مناسب شماست.

شناخت انواع پوست:

بعد از شناخت انواع پاک کننده ها باید بدانیم که نوع پوست ما چیست تا بتوانیم بهتر از پوستمان مراقبت کنیم. سلامت و زیبایی شما وابسته به آگاهی شما نسبت به بدنتان است.

برای شناخت نوع پوست خود با ما همراه باشید، صبور باشید و مراحل گفته شده در پایین را به دقت و با حوصله انجام دهید.

ابتدا پوست صورتتان را با یک پاک کننده ملایم مانند میسلار واتر بطور کامل تمیز کنید. هرگونه آلودگی، آرایش، گرد و غبار و چربی را از روی پوست صورت خود پاکسازی کنید.

سپس پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید. دقت کنید که حوله را به آرامی روی پوست خود بگذارید و بردارید. به هیچ عنوان بعد از خشک شدن پوست صورت از مرطوب کننده یا سرم استفاده نکنید. ما می خواهیم نوع پوست شما را در حالت طبیعی تشخیص دهیم. مدت زمان به هیچ عنوان به پوست صورت خود دست نزنید و برای تشخیص دقیق صبور باشید. در پایان و پس از گذشت یکساعت، انتظار به پایان رسیده و شما می توانید طبق نتایج زیر نوع پوست خود را تشخیص دهید.

پوست معمولی: پوست صورت شما نه خشک است و نه چرب و در بهترین حالت خود قرار دارد.

پوست خشک: احساس پوسته پوسته شدن، خارش و کشیدگی روی پوست صورتتان می کنید.

پوست چرب: احساس پر چرب بودن و براق بودن پوست و به ویژه درخشندگی در ناحیه T ( پیشانی، بینی، چانه ) صورتتان دارید.

پوست مختلط (ترکیبی): روی گونه و فک خود احساس خشکی و کشیدگی دارید، درحالیکه در ناحیه T ( پیشانی، بینی، چانه ) احساس چرب بودن و درخشندگی می کنید.

پوست حساس: پوستتان ملتهب شده و احساس خارش دارید و در بعضی موارد ممکن است قرمز شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *